EdTech Lab

Facilitér nye læringsmiljøer

EdTech Lab samarbejder med alle fagmiljøer på Arts inden for tre grundlæggende områder: rådgivning, udvikling og forskning. 

EdTech Lab faciliterer og støtter undervisere og studerendes brug af undervisningsteknologier og yder rådgivning og udvikler løsninger, der med udgangspunkt i praksis understøtter læringsforløb.

EdTech Lab tilbyder

  • Tematiske workshops
  • Udvikling af læringsressourcer
  • Udviklingskurser for undervisere
  • Uddannelsesforløb med nye teknologier
  • Udviklingsprojekter rettet mod hele kurser eller klasser
  • Forskningsstøtte på uddannelsesområdet. 

Strategi for Educational IT på Arts

Educational IT er en væsentlig del af it-strategien på Arts, og EdTech Lab udbyder kurser og workshops for undervisere og er ansvarlig for implementering af learning management-systemet Blackboard på Arts. I øjeblikket afvikles en række pilotprojekter inden for feltet.

Læs mere om Educational IT

Kurser og workshops

EdTech Lab tilbyder kurser og workshops for undervisere, konceptudvikling af undervisningsforløb, teknologisk sparring og rådgivning af undervisere og forskere inden for it og læring.

Se kurser og workshops for undervisere på Arts længere nede på denne side.

Kontakt

Christian Winther Bech

Koordinator
M
H bygn. 5620, 112A
P +4587162036
P +4521669706

Fokusområder og samarbejdsmuligheder

Rådgivning og teknologisk sparring

Få en større digital horisont, når du planlægger dit undervisningsforløb

Udnyt samarbejdet med EdTech Lab til at finde nye løsninger på didaktiske problemstillinger og få mulighed for at udvikle nye forløb, der er gearet til en digital virkelighed.

Faglig formidling på blogs

Arbejd med faglig formidling og feedback i et online-miljø

Få indsigt i metoder og værktøjer til at facilitere faglig formidling og strukturere de studerendes selvstændige arbejde i undervisningen via blogs.

Har du brug for en blog?

Opret en wordpress-blog på Pages

Få mulighed for at etablere faglige blogs, der sikrer brugervenlighed og tilgængelighed i forbindelse med undervisningssituationer, forskning eller lignende.

Skriveprocesser og peer-feedback

Styrk de studerendes akademiske skriftlighed med online peer-feedback

Få de studerende tidligere i gang med skriftligt arbejde og find værktøjer til at udstrække og synliggøre den akademiske skriveproces.

Video i undervisningen

Brug video til at supplere undervisningen og aktivere de studerende

Anvend video som visuelt formidlingsredskab, der kan understøttes af specifikke faglige modeller, pointer og forståelser af pensum, eller som supplement til almindelige studenteroplæg.