Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier 


CUDiM er et pædagogisk forsknings- og udviklingscenter på fakultetet Arts på Aarhus Universitet. Vi forsker, udvikler og underviser i undervisning, læring og digitale medier i tæt samarbejde med både fagmiljøerne på Arts og en bred vifte af aktører i uddannelsessektoren.

                               

12.09.2019 |

Ny ph.d. ved Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier

Morten Winther Bülow er ny ph.d.-studerende på CUDiM og vil arbejde med et projekt, der har til formål at undersøge mulighederne for at få lærere til at lære læremidler at lære.

11.09.2019 |

Konference: Faglig udvikling i en digital og netværkspræget hverdag

Livslang læring er en velkendt frase, som anvendes i erhvervslivet og ligger i de politiske krav til fremtidens arbejdsmarked. Ny konference ser nærmere på en ny faglighed, der opstår i professionelle netværk og som udspringer af fleksible udviklingsaktiviteter, online efteruddannelse og i MOOCs.

27.08.2019 |

Gode råd til at skrive multiple choice-spørgsmål til din undervisning

Hvordan benytter man multiple choice-redskaber i undervisningen? Nøglen er ifølge Lektor Pantelis M. Papadopoulos fra Aarhus Universitet at skrive gode spørgsmål og vælge et hensigtsmæssigt værktøj. Han præsenterede selv det nyudviklede quiz-redskab SAGA i denne uge og gav gode råd fra forskningen om at skrive test- og quiz-spørgsmål.

27.08.2019 |

PhD Course: Conference Presentations: Preparation and Delivery (day 1 out of 4)

Careful preparation and clear communication are key to delivering a successful conference presentation in an international context. This course aims to provide PhD students (from Arts, AU) with insight into the key characteristics of effective academic oral presentations, as well as with knowledge and tools to develop skills and confidence in…

27.08.2019 |

PhD Course: Introduction to University Teaching (Emdrup F2020)

By the end of the course, the participants should be able to describe, analyze, and critically reflect on the pedagogical strategies required when planning and carrying out their own teaching.