Designing productive experiences for online inquiry - Webinar med Carita Kiili

Carita Kiili fra Oslo Universitet forsker i “digital literacies” – hvilket både rummer begreberne ”digitale dannelse” og ”digitale kompetencer” – med særlig fokus på online undersøgelser, online læsning og samarbejde. Husk tilmelding.

04.01.2018 | Pia Gjermandsen Andersen

Dato tir 06 feb
Tid 14:45 16:30
Sted Online

Carita Kiili, PhD, Post-doc, Oslo Universitet, Inst. for Pædagogik

Program for tirsdag den 6. februar 2018:

14:45 – 15:00: Indtjekning i Collaborate på dette link (platformen til webinaret)
15:00 – 15:05: Introduktion
15:05 – 15:50: Oplæg ved Carita Kiili (på engelsk)
15:50 – 16:10: Online diskussion med Carita Kiili
16:10 – 16:25: Hvad nu?  Online undersøgelser i DiDaK projektet
16:25 – 16:30: Opsamling og afslutning


Tilmeld dig her      

senest 1/2-2018

 

Indhold:

Carita Kiili har i over 10 år forsket i, hvordan elever søger, vurderer og bruger information på nettet som optakt til skriveopgaver, og hvordan de samarbejder i forbindelse med online læseopgaver (se et overblik over hendes publikationer).

Hendes webinar kortlægger i starten elevernes adfærd og udfordringer ved individuelle online undersøgelser og tilføjer derefter et ekstra lag om samarbejde.

Webinaret er designet til lærere som ønsker eksempler og idéer til at udforme deres egne aktiviteter og opgaver med udgangspunkt i online undersøgelse. Programmet indeholder:  

  • Elementer og udfordringer ved online undersøgelser
  • Design af online undersøgelser
  • Hvordan samarbejdet kan understøttes ved online undersøgelser  
Forskningsarrangement - TDM, Seminar, Arts, Hovedområder, Videnskabelige medarbejdere, Forside- TDM