Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder fra CUDiM

13.05.2019 | Uddannelse, Videnskabelige medarbejdere

Online ressource sætter fokus på karriereperspektiver i universitetsundervisning

Gennem et nyt tema sætter online ressourcen AU Educate fokus på fremtids- og karriereperspektiver i universitetsundervisning. Det handler ikke kun om at bygge bro mellem universitet og arbejdsliv, men også om de studerendes evne til at sætte ord på deres egne faglige kompetencer.

15.04.2019 | Arts, Forskning

Børn skal udvikle entreprenørielle tænkemåder i nyt Erasmus+ projekt

I et samarbejde på tværs af fire lande vil det nyligt opstartede Erasmus+ projekt ”Social Entrepreneurship Empowering Development in Preschools” (SEEDS) imødekomme det stigende behov for at udvikle innovative undervisningsmetoder og værktøjer til børnehaver i hele Europa.

Foto: AU Kommunikation

05.04.2019 | Arts, Uddannelse

Guide: Arbejd med problemformulering i din undervisning

Det kan være udfordrende at udforme en klar og præcis problemformulering, men ikke desto mindre er det grundlæggende for, at dine studerende skriver gode opgaver. Heldigvis er der råd for, hvordan du hjælper dine studerende til at skrive de gode problemformuleringer og bruge dem som afsæt til opgaver. Få nogle af dem her.

01.04.2019 | Konference, Arts

Konference: Skolen som professionelt læringsfællesskab

Bliv klogere på begreber som klasseledelse i ungdomsuddannelserne og den relationspædagogiske lærerprofil til midtvejskonferencen for KLEO-projektet. Hør desuden om erfaringerne fra projektet især med fokus på skolen som et professionelt læringsfællesskab.

Foto: CUDiM

29.03.2019 | Uddannelse, Arts

Gymnasieprojekt deler konkrete formater for digital dannelse

I gymnasieskole-projektet DiDaK har lærere, ledere og forskere i samarbejde udviklet brugbare formater og andet materiale til EMU’en, som kan anvendes direkte ind i undervisningen på landets gymnasier. Se forskervideoer og hent materialerne fra projektet.

Foto: AU Kommunikation

28.03.2019 | Videnudveksling, Pædagogik, læring og filosofi

Gymnasielærere finder mening i fokuserede pædagogiske samtaler med deres leder

Midtvejsevalueringen af FPL-projektet: Faglig Pædagogisk Ledelse peger på værdien af fokuserede observationer og samtaler om undervisning - både blandt ledere og lærere.

14.03.2019 | Konference, Videnudveksling

CUDiM diskuterer teknologiforståelse på Danmarks Læringsfestival 2019

Danmarks Læringsfestival giver i år undervisere og lærere samt ministre og forskere mv. mulighed for at diskutere uddannelse og teknologi ud fra derese forskellige ståsteder. Fællesnævneren for CUDiM’s bidrag til diskussionen er en humanistisk tilgang til at arbejde med digitale medier i undervisning på alle niveauer.

11.03.2019 | Seminar, Uddannelse

Feedback i fokus til Arts Uddannelsesdag

Interesserede undervisere, engagerede studerende og udviklere mødtes under spørgsmålet: “Hvis feedback er svaret, hvad er spørgsmålet så?” til Arts Uddannelsesdag på Centralværkstedet i Aarhus.

Foto: AU kommunikation

18.02.2019 | Uddannelse, Medarbejdere

GUIDE: Sådan lærer du dine studerende at give hinanden feedback

Feedback er ikke kun noget, der skal følge op på eksamen. Det kan derimod være klogt at indtænke allerede i løbet af semesteret. Og du kan gøre det både nemt og effektivt ved at lære dine studerende at give hinanden feedback. Men hvordan? Læs seks gode råd her.

31.01.2019 | Konference, Forskning

Mød CUDiM på Danmarks Læringsfestival 2019

I foråret er Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier (CUDiM) endnu en gang at finde på Danmarks Læringsfestival, der i år sætter fokus på teknologiforståelse. Foruden to oplæg på festivalens konference om computational thinking og digitale kompetencer vil CUDiM bidrage med forskningsbaseret viden inden for en række felter, der berører…

Viser resultater 1 til 10 ud af 155

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste