Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder fra CUDiM

Foto: AU Komunikation

18.06.2019 | Forskning, Uddannelse

Nyt projekt vil understøtte digitale kompetencer hos studerende på universitetet

Et samarbejde mellem fem danske uddannelsesbiblioteker og Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier sætter fokus på bibliotekernes udbud af digitale informationskompetencer og digital dannelse til studerende og undervisere.

11.06.2019 | Konference, Medarbejdere

Nye undervisningsmoduler understøtter kompetencer til internationalisering af uddannelse

Uddannelsesudviklere fra syv europæiske universiteter har gennem de seneste år arbejdet på udviklingen af en række undervisningsmoduler for uddannelsesudviklere, der beskæftiger sig med internationalisering af uddannelse. Modulerne understøttes af en nyudviklet kompetenceprofil for uddannelsesudviklere, og alle ressourcerne gøres gratis…

13.05.2019 | Uddannelse, Videnskabelige medarbejdere

Online ressource sætter fokus på karriereperspektiver i universitetsundervisning

Gennem et nyt tema sætter online ressourcen AU Educate fokus på fremtids- og karriereperspektiver i universitetsundervisning. Det handler ikke kun om at bygge bro mellem universitet og arbejdsliv, men også om de studerendes evne til at sætte ord på deres egne faglige kompetencer.

15.04.2019 | Arts, Forskning

Børn skal udvikle entreprenørielle tænkemåder i nyt Erasmus+ projekt

I et samarbejde på tværs af fire lande vil det nyligt opstartede Erasmus+ projekt ”Social Entrepreneurship Empowering Development in Preschools” (SEEDS) imødekomme det stigende behov for at udvikle innovative undervisningsmetoder og værktøjer til børnehaver i hele Europa.

Foto: AU Kommunikation

05.04.2019 | Arts, Uddannelse

Guide: Arbejd med problemformulering i din undervisning

Det kan være udfordrende at udforme en klar og præcis problemformulering, men ikke desto mindre er det grundlæggende for, at dine studerende skriver gode opgaver. Heldigvis er der råd for, hvordan du hjælper dine studerende til at skrive de gode problemformuleringer og bruge dem som afsæt til opgaver. Få nogle af dem her.

01.04.2019 | Konference, Arts

Konference: Skolen som professionelt læringsfællesskab

Bliv klogere på begreber som klasseledelse i ungdomsuddannelserne og den relationspædagogiske lærerprofil til midtvejskonferencen for KLEO-projektet. Hør desuden om erfaringerne fra projektet især med fokus på skolen som et professionelt læringsfællesskab.

Foto: CUDiM

29.03.2019 | Uddannelse, Arts

Gymnasieprojekt deler konkrete formater for digital dannelse

I gymnasieskole-projektet DiDaK har lærere, ledere og forskere i samarbejde udviklet brugbare formater og andet materiale til EMU’en, som kan anvendes direkte ind i undervisningen på landets gymnasier. Se forskervideoer og hent materialerne fra projektet.

Foto: AU Kommunikation

28.03.2019 | Videnudveksling, Pædagogik, læring og filosofi

Gymnasielærere finder mening i fokuserede pædagogiske samtaler med deres leder

Midtvejsevalueringen af FPL-projektet: Faglig Pædagogisk Ledelse peger på værdien af fokuserede observationer og samtaler om undervisning - både blandt ledere og lærere.

14.03.2019 | Konference, Videnudveksling

CUDiM diskuterer teknologiforståelse på Danmarks Læringsfestival 2019

Danmarks Læringsfestival giver i år undervisere og lærere samt ministre og forskere mv. mulighed for at diskutere uddannelse og teknologi ud fra derese forskellige ståsteder. Fællesnævneren for CUDiM’s bidrag til diskussionen er en humanistisk tilgang til at arbejde med digitale medier i undervisning på alle niveauer.

11.03.2019 | Seminar, Uddannelse

Feedback i fokus til Arts Uddannelsesdag

Interesserede undervisere, engagerede studerende og udviklere mødtes under spørgsmålet: “Hvis feedback er svaret, hvad er spørgsmålet så?” til Arts Uddannelsesdag på Centralværkstedet i Aarhus.

Viser resultater 11 til 20 ud af 167

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste