Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder fra CUDiM

04.06.2018 | Videnudveksling

Bliv inspireret til at arbejde med assisteret fjernundervisning

Konference: Den 7. juni præsenterer forskere fra Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier sammen med lærere, pædagoger og konsulenter baggrunden og de overordnede resultater fra forskningsprojektet Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen (ASSIST), som har forløbet det sidste år.

31.05.2018 | Videnudveksling

Forskere og børn arbejder kreativt på tværs af tid og sted

Seminar: I udviklingsprojektet ‘Makerspaces in the early years: Enhancing digital literacy and creativity’ (MakEY) er Makerspaces for børn blevet introduceret i syv lande i Europa og i USA. Den 11. juni samler forskere fra projektet op på deres erfaringer til seminaret ‘Makerspaces in the early years’.

31.05.2018 | Forskning

Blended learning er på programmet i nyt europæisk projekt

Som Aarhus Universitets repræsentant i projektet ’European Maturity model for Blended Education’ (EMBED) er CUDiM sammen med projektets øvrige samarbejdspartnere i gang med at indsamle cases fra de deltagende institutioner, som skal bidrage til en generel europæisk model for blended learning på videregående uddannelser.

23.05.2018 | Uddannelse

Hvordan implementeres entreprenørielle metoder succesfuldt i universitetsundervisning?

På kandidatfaget Managing Cultural Interactions and Transfers lærer studerende at bruge entreprenørielle metoder og teorier til at skabe værdi og løse konkrete problemer for eksterne virksomheder.

22.05.2018 | Uddannelse

Nyt forløb skal styrke Arts-uddannelsernes kobling til arbejdsmarkedet

Universitetsuddannelserne skal rette sig mod arbejdsmarkedets behov, og der skal bygges bro mellem universiteter og arbejdsmarked. Derfor giver et samarbejde mellem Arts Karriere og Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier nu universitetsundervisere et færdigformet forløb, som skal sikre, at de studerendes projektorienterede forløb…

03.05.2018 | Arts, Forskning

Skoleudvikling kræver aktiv ledelsesinvolvering og opbakning

Hvordan kan pædagogiske ledere i gymnasieskolen være med til at motivere og inspirere lærere til at udvikle deres undervisning og erfaringsudveksle med deres kollegaer? Det sætter pædagogiske konsulenter i samarbejde med fem ungdomsuddannelser i Midtjylland fokus på i forskningsprojektet Klasseledelse og erfaringsopsamling (KLEO).

26.04.2018 | Uddannelse, Arts

Karrieretoning med efteruddannelse i IT-didaktisk design

Kim Haagen Mathiesen søgte ind på kandidatuddannelsen i IT-didaktisk design med et ønske om at ændre sin karriere som pædagog i retning af voksenundervisning og forskning. Uddannelsens design tillod ham at bibeholde både arbejdsplads og bopæl under studiet – i dag er han fortsat på sin gamle arbejdsplads i en ny stilling.

19.04.2018 | Arts, Uddannelse

Undervisning i og med entreprenørskab udbygges på Grønlands Universitet

En uformel snak på Entreprenørskabsmessen i Fredericia sidste år mundede ud i det samarbejde om entreprenørskabsundervisning på Grønlands Universitet, som afvikles netop nu. Med både et klassisk entreprenørskabsfag og et tværfagligt forløb med fokus på social og miljømæssig bæredygtighed understreges og videreformidles redskaber til, hvordan de…

16.04.2018 | Pædagogik, læring og filosofi

Det er tid til at fokusere på kvalitet af entreprenørskabsundervisning frem for udbredelse

Arrangement: Der er fokus på entreprenørskabs- og innovationsundervisning på universiteterne, og man får næsten et indtryk af, at alt der har med entreprenørskab at gøre, er ubetinget godt. Men det er tid til, at vi bliver skarpere på definitionerne af entreprenørskab. Martin Lackéus, Chalmers Tekniska Högskola, stiller skarpt på…

13.04.2018 | Arts, Uddannelse

Undervisere og studerende samarbejder om at udvikle feedbackpraksis

På Dramaturgi og Musikvidenskab ved Aarhus Universitet blev der for nylig sat fokus på feedback og fagudviklingsperspektiver gennem en temadag, hvor undervisere og studerende i fællesskab diskuterede feedbackpraksis både i og udenfor undervisningen.

Viser resultater 41 til 50 ud af 167

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste