Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder fra CUDiM

08.11.2017 | Uddannelse

Er universiteterne klar til at undervise kommende generationer i entreprenørskab?

Arrangement: Flere universitetsstuderende giver iværksætterlivet en chance, men er universiteterne klar til at håndtere studerende, som har arbejdet med entreprenørskab siden grundskolen? Det spørgsmål er på dagsordenen, når UNIEN inviterer til arrangementet “Progression i entreprenørskabsundervisning på universitetsniveau” d. 22. november.

03.11.2017 | Konference

Stor interesse for international konference om fremtidens universitet

Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier arrangerer sammen med Centre for Higher Education Future (CHEF) konferencen Purpose of the Future University, som løber af stablen fra d. 6.-8. november. 92 forskere, udviklere og interesserede fra i alt 17 nationaliteter verden over deltager i konferencen, der sætter fremtidens universitet på…

10.10.2017 | Uddannelse

Gymnasielærere implementerer entreprenørskab i projektuge for hel årgang

Fire gymnasielærere fra Randers HF og VUC er i fuld gang med at implementere entreprenørskab og innovation i både undervisning og personaleaktiviteter på gymnasiet, efter de har har deltaget i første seminar på E3U-efteruddannelsen.

25.09.2017 | Forskning

Forskningsprojekt om assisteret fjernundervisning skudt i gang

Forskere fra Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier og lærere fra udvalgte folkeskoler har taget hul på forskningsprojektet Forsøg med Assisteret Fjernundervisning i Folkeskolen (ASSIST).

14.09.2017 | Uddannelse

Efteruddannelse i entreprenørskab udbydes nu i tre forskellige formater

I sidste uge startede 60 nye deltagere på E3U-efteruddannelsen i entreprenørskab. Som noget nyt har efterårets deltagere haft mulighed for at vælge mellem tre forskellige undervisningsformater.

14.09.2017 | Forskning

Fem gymnasier udvalgt til undervisningsministeriets forskningsprojekt DiDaK

I foråret blev de første spadestik til demonstrationsskoleprojektet DiDaK taget på initiativ fra Styrelsen for IT og Læring. Under udførelse af Center for Undervisningsudvikling og Digitale Medier er 5 demonstrationsskoler nu blevet udvalgt, og projektet er for alvor påbegyndt.

11.09.2017 | Forskning, Medarbejdere

Hvordan oplever internationale medarbejdere AU?

På dette års ECER konference i København præsenterede Stacey Cozart, chefkonsulent hos CUDiM, sammen med Katy Kupatadze, lektor i Spansk, Elon University, resultaterne fra forskningsprojektet “Hospitality in Academia: Perspectives and Experiences of International Faculty”.

07.09.2017 | Medarbejdere

Skal din undervisning inspirere til gode studiestrategier?

Takeaway Teaching er navnet på et nyt undervisningsformat, der sætter fokus på studiestrategier. Formatet består af forskellige temaer, du som underviser frit kan vælge imellem og tilpasse til dit faglige indhold såvel som din egen underviserstil.

09.08.2017 | Debat

Forstår eleverne kommentarerne?

”Hvis skriftlig feedback fra underviseren skal erstatte karakterer i dagligdagen på de danske gymnasier, er det afgørende at opnå indsigt i, hvordan eleverne forstår og bruger lærerkommentarerne.” Det mener Preben Olund Kirkegaard, som i dette indlæg kommenterer på debatten om karaktergivning i gymnasieskolen.

02.08.2017 | Medarbejdere, Uddannelse

Integrer peer feedback i din undervisning

Skal din undervisning indeholde mere peer feedback det kommende semester? På AU Educate finder du flere gode eksempler på, hvordan peer feedback kan integreres i din undervisning. Vi har samlet tre af dem her.

Viser resultater 61 til 70 ud af 156

Forrige 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste