Aarhus University Seal / Aarhus Universitets segl

Nyheder fra CUDiM

26.06.2020 | Arts, Medarbejdere

Blended learning som ny undervisningsform

Når studerende og undervisere vender tilbage til universiteterne efter sommerferien, bliver det til en markant anderledes hverdag: En del af undervisningen skal nemlig fortsat foregå online. Formatet hedder ‘blended learning’ - men hvad betyder det egentlig i praksis?

25.06.2020 | Natur og teknologi

Deltag i nyt projekt om interaktive laboratorier for naturfagene

Vær med til at udforske mulighederne ved interaktive laboratorier i naturfagene. I projektet InterLab skal lærerteams, teknologiproducenter, forskere og konsulenter i fællesskab afprøve og udvikle brugen af interaktive laboratorier i naturfagsundervisningen. Målet er mere motiverede elever i naturfagsundervisningen.

28.05.2020 | Arts, Studerende

De første erfaringer med online eksamen

På Arts er de første online eksamener nu afviklet via videotjenesten Zoom, og hos de studerende viser sig en generel tilfredshed. Vi deler deres erfaringer og en række opmærksomhedspunkter som fx ‘Waiting Room’ og vigtigheden af at have prøvet online platformen af på forhånd.

14.05.2020 | Medarbejdere, Arts

Gode råd til online eksamen

Eksamen står for døren og langt de fleste mundtlige eksaminer er omlagt til at skulle foregå online. Det er en uvant situation for både dig og dine studerende, men som underviser er der meget, du kan gøre, for at skabe gode rammer og gøre oplevelsen behagelig. Vi gengiver her en række råd.

DUNK 2019

12.05.2020 | Workshop, Debat

CUDiM på DUN Konferencen 2020: Det kan du opleve

Dette års DUN Konference inviterer til spændende oplæg og faglige diskussioner om underviserens rolle nu og i fremtiden. Her du bl.a. høre om aktuelle emner som underviserens rolle i online undervisningssituationer.

28.04.2020 | Arts, Pædagogik, læring og filosofi

Guide: Sådan skaber du gode rammer for online vejledning

Eksamen nærmer sig med hastige skridt, og det samme gør eksamensvejledning. For mange undervisere betyder det, at de skal vejlede online for første gang. Vi har allieret os med Søren Bengtsen, der giver en række gode råd til at skabe de rigtige rammer for vejledningen online.

Foto: AU Kommunikation

27.04.2020 | Fællesadministration, Uddannelse

AU tager første skridt i internationalt samarbejde om at styrke transferable skills

Som del af et strategisk partnerskab har Aarhus Universitet sammen med fem andre universiteter nu gennemført første fase af projektet InnovEd4TS, der sætter fokus på studerendes tilegnelse af transferable skills. Projektet er bl.a. med til at understøtte Aarhus Universitets eget arbejde med innovation af undervisning.

21.04.2020 | Arts, Medarbejdere

Arts-underviser: Sådan strukturerer jeg undervisning i min nye hverdag

I en periode, hvor arbejdet for langt de fleste undervisere er rykket hjem, opstår en række nye udfordringer: Hvordan tilrettelægger man fx sin undervisning sideløbende med familieliv og husholdning? Anette Vandsø, der underviser på Æstetik og kultur, kommer her med sit bud.

16.04.2020 | Arts, Uddannelse

Guide: Sådan bruger du studenterproduktioner i din undervisning

Engagér og aktivér dine studerende i undervisningen ved at lade dem producere konkret materiale. Vi har samlet fire forslag til, hvordan du kan bruge studenterproduktioner i form af tekst, lyd og video som aktiviteter før og efter undervisningen.

08.04.2020 | Arts, Workshop

Nye online workshops om vejledning og aktiverende undervisning

Hvordan skaber jeg et trygt og konstruktivt online rum for vejledning? Og hvordan engagerer og aktiverer jeg mine studerende, når undervisningen foregår online? CUDiM udbyder to online workshops til undervisere på Arts om henholdsvis online vejledning og aktiverende undervisning online i lyset af den fysiske lukning af universitetet.

Viser resultater 1 til 10 ud af 197

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Næste